Lilla Vasaloppet

2011-01-16 @ 15:32:32

Vintersporternas stad... Det är inte brist på vinteraktiviteter i denna stad, man kan i stort sett välja och vraka efter intresse. Vi har hoppbacke och slalombacke mitt i stan och ytterligare tre skidcentrum med fina slalombackar alldeles utanför stan. Skidspår, innebandyhallar, ett antal hockeyrinkar, arenan, konståkning, curling och bowling - ja listan kunde bli hur lång som helst. Det gäller ju bara att kunna välja. I vår familj brukar det mest tendera att bli skridskor, skidor, slalomskidor och pulkan som åker fram vintertid.

Idag var det dags för A att göra sin premiär i skidtävlingar. Lilla Vasaloppet gick av stapeln och för alla under 5 år så var det ett lopp på 300 meter som gällde. Hon åkte först ett varv som uppvärmning och sen ett till under själva loppet. Alla som deltog fick medalj, saft och bulle - medaljen känndes väldigt viktig. A påpekade också att alla vinner, trävlingsmänniska som hon är. Här är några bilder från tilldragelsen, ett socialt och trevligt arrangemang som förhoppningsvis sporrar fler barn att vilja åka skidor. Nästa år får även E vara med. Ett superblåsigt väder och fundering om hon överhuvudtaget skulle ta sig runt gjorde tränarna lite osäkra så hon fick stanna hemma :)



Här har jag fått nummer 8 som startnummer, redor för start, lite över 300 startande, A får medalj


Ett leende kunde man ju kosta på sig ;) Här är jag med min medalj - stolt!


Kommentarer

Postat av: Sara

Heja stortjejen! Så bra du är :-)

Postat av: Agnes

Tack Sara! Hoppas att du kommer till oss snart, det önskar jag! Vill du leka med mig då? / A

Postat av: ulrika

Grattis Agnes och vad duktig du var som orkade med hela 600 meter! Duktigt jobbat och påhejat av tränaren också! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback