God fortsättning på 2011

2011-01-09 @ 22:59:17

Har 2011 börjat bra? Har ni haft en skön julhelg, nyårshelg och trettonhelg? Vi har haft det bra här hos oss. God mat, goda vänner och familj på besök, en rolig nyårkonferans, vila och snöskottning mellan varven. Ja snö är ju ingen bristvara här hos oss just nu, skotta, skotta, skotta men idag hann vi t.om. göra en snögubbe och en snölykta mellan snöskottartagen.

Här kommer någar bilder från slutet på 2010 och början på 2011


Lucia på dagis

Havtornssoppa - mums...en sann energikick när man är förkyld. Förkyld var vi hela familjen strax innan jul och då blev det havtornssoppa.  Ibland förvånas jag över likheter, att människor t.ex. kan likna varandra fast man bor i två olika länder. En annan likhet är naturen. Vissa saker är så oerhört lika fast det är två olika länder. När vi för 3,5 år sen flyttade hit till vårt hus tyckte jag att det var lite lustigt att se en jungfrudans (precis som på Stubben hemma) samt havtornsbuskar med bär alldeles intill vår lilla närbutik.


Att pyssla gillar jag skarpt, det är avslappnande och man får utlopp för den kreativa ådran. Det är inte alltid det finns tid till pyssel men ibland tar jag mig faktiskt tid mitt i ett annars uppskruvat tempo i livet - då mår man bra.
Det här blev årets inslag i julklappstillverkningen. Jag hittade ett tips i en inredningstidning och vill pröva. Man trycker texter på ljus med hjälp av mallar, hobbyfärg och svamp. Pröva gärna!


De här tre snygga tomtarna dök upp hemma hos oss på julafton. En fjärde såg vi genom köksfönstret och redan innan jul hade vi träffat en hel del tomtar. Agnes språkade gärna med tomtar hon träffat men Elsa förhöll sig lite mer skeptisk men en trätomte pussade hon helt plötsligt.


Nu i början på detta år har den här lilla krabaten flyttat hem till oss på prov. Vi ska kolla om någon är allergisk och hur det går att ha en liten katt hemma hos oss. Djurskyddet här i stan hade hittat honom i en ladugård, han frös och bodde i en håla som en grävling byggt. Nu har han bott hemma hos en dam ett tag, en fodervärd men nu var det dag för honom att få ett nytt hem och nu prövar vi då om det går bra här hos oss.

Kommentarer

Postat av: ulrika

Vilka söta små lucior! Skoj med pyssel, vackra ljus blev det också, duktigt! Hoppas katten trivs och ni med den. Har den fått något namn än? Ha det så bra!

Postat av: Mickus

Katten kallar vi just nu för Nisse. Än så länge får han heta Nils och kallas Nisse men E och A säger mest Kisse och kissemisse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback