Barnens dag ett hösttecken

2010-09-05 @ 22:42:45

I helgen har Barnens dag gått av stapel och det är ett säkert hösttecken. Skönt nog har denna söndag varit extra varm, varmare än på många veckor. Idag ordnades en dag för barnen där många företag och föreningar ställde upp med olika gratisaktiviteter bl.a. ridning, kaninhopp, ansiktsmålning, fiskdamm m.m.


Agnes och Elsa efter ansiktsmålningen

Ett annat hösttecken är att man behöver regnkläder mer än vanligt. I mitt jobb har man behövt dem varje dag de senaste två veckorna. Mina gamla som jag köpte någon gång under högstadietiden var helt utslitna och nu har jag då tagit mig i kragen och införskaffat nya. Det känns faktiskt lite roligt att få testa dem i nästa regnväder. I den här stan är vi lite lyckligt lottade att ha en fabrik vid namn Fjäll Räven som en del säkert känner till och de har en stor outlet med alla möjliga kläder av sitt eget och andra naturklädesmärken och där gjorde jag mitt regnställsfynd.

Vem satte in den här ytterst moderiktiga bilden, som tagen ur en reklamtidning eller så inte?!    ;)

 

Hoppas att du möster hösten med stor entusiasm och att vädret blir stålande! Sköt om er alla!

Ps. Det lär finnas mycket lingon i skogarna för den som är sugen på en skogsrunda! Ds.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback